Friday, September 7, 2012

pinang

salam dari hati ke hati

apa khabar semua
selamat hari raya
maaf zahir batin

as last entry this hari raya aku xde baju raya
then tetibe kwn aku bgtau
sunat pakai baju baru pada hari raya
aku dah macam..
owh aku xtau
seb baik aku paksa mak aku pakai baju baru masa hari raya hari tu

then aku pon pakai tudung rm5 beli kat muaz tu
baru gak kan..
entah maybe mmg itulah aku
sedikit kohok and x reti bergaya.. (nanti aku cite pasal ni)

ok berbalik pada tajuk entry
pinang
bukan citer pasal buah pinang or ape jela
ni kes meminang atau merisik
awwwwwww
aku dirisik???











malu nk citer








tapi nak citer gak











malu......














okla gtau sape...
jgn terkejut









ahahahaha
mane ade non ade!!!!!!
xde pon sape yg merisik aku or pinang aku
so, borang permohonan masih dibuka...



okay ni aku nk citer pasal kes meminang ni
xsalah kan kalo perempuan pinang lelaki..
korg setuju x??
entah lately ni mmg aku rase
and takut
lelaki yg baik mesti dah ade org amik
dah kawin
or dah berpunya
dah bertunang

so, kalo dah jumpa yg single
and sgt berkenan kat hati
sesuai x kalo kita yg ckp nk kawin ngan dia

pergh!!!!!!!!
xdela nk melutut or ape..
just ckp...
mesti persepsi org mcm
what de gile desperate ini minah
yes sy mmg desperate.. desperate nk dapat laki yg baik lagi bujang

hahahahahaha
pada aku bende ni xde masalah yela..
utk masa depan kita gak kan??
xkan ko xmo kawin ngan lelaki yg ok2

tapi....
yg penting ko kenala presentation ok
maksudnya
personaliti ko pon ok
and serius pasal bende tu

sebab adela beberapa cerita yg aku dgr..
ade yg buat tu pada lelaki ego dia jatuh..
and dia rasa perempuan itu cuba nk permainkan dia..
tak serius..
sigh...

malaysian huhuhuhu......

berbalik pada presentation
okay masa raya tu ramailah kan dtg rmh mak
beraya etc la kan
then mase aku serve makan tu
one of aku pnye tetamu ckp
"maksu ni selamber je.. pakai asal bole je.. xjage gaya.. etc"

aku dgr.. mula2
xdela terasa sgt

then ade sambungan
"maksu ni xjage imej... pakai brg2 murah.. beli xikut standard.."

aku dah mcm what de???

payah... kan nk story lelbih..
org xphm...
aku ni kalo bergaya too dress to kill krg
mampus semua org lari
xmo ngan aku.. baik aku merendah diri
but yet masa aku g keje aku jaga..
attire aku dah...


1 comment:

  1. aku pun susah nak jaga penampilan..kadang2 asal boleh je aku ni..n nak jg penampilan ni kene rajin sbb nak sentiasa kemas..org x bekerja pun mampu bergaya dgn budget kecil..luar rumah n dlm rumah..yang penting dlm rumah:
    - rambut disikat/ikat rapi
    - kalau tetamu dtg..pakai tudung kemas2..
    - pakaian wangi
    - buanglah tshirt2 kembang n seluar lama..pergilah beli yang baru..cari baju2 yang santai untuk duduk rumah..
    - lepas masak pergi la mandi
    -setiap kali lepas solat, pakai minyak wangi,bedak compact n lip balm color

    yang penting juga..baju luar n dalam rumah tu..kalau kedut..gosok la sikit..kompom orang x cakap asal boleh..

    ReplyDelete