Wednesday, July 10, 2013

salam dari perantauan

salam dari hati ke hati

haha xpayah nk perantauan sgt kan?
aku this year dah buat resolusi baru nk siapkan proposal by the time raya..
huhuhu

xsabar nk abis blajar.. xtahan gak study ni
hmm mcm2 kan dugaan org study phd ni
allah uji dengan macam2..
okay last week aku ade attend anugerah tesis terbaik..
hmmm..
bila peserta peringkat phd tu kongsi pengalaman tu
mmgla aku bergenang air mata

duduk satu table dengan org yg aku xkenal so cover2 la
yela aku masukkan diri aku kat tempat dia
bayangkanla
entahla..
tapi life must goes on
betul tak?

okay.. cerita pasal ramadhan this year..
kita dapat saudara baru..
bff aku ni kristian orang iban... eh actually bidayuh + Iban.. BIBAN kot..
jgn marah aaa
so dia dah muslim... alhamdulillah'
so aku agak muhasabah diri la bila dia bgtau tu..
yela aku ni selalu x tunjukkan cth muslim yg terbaik pd dia..
so my resolusi for this ramadhan ni
nk berubah utk lebih baik...

hmmm
cerita pasal ramadhan..
aku rse sgt berat utk aku...
mlm td xle nk tido sgt
pikir je pasal ni
terigt masa ramadhan lepas sibuk jaga arwah mak
first sahur kat hospital mkn kek je..
pagi tadi..
pdn muka aku.. bg 10min before sahur..
melompat dr tilam ko tau
terus aku minum air kosong n mkn roti..
huhuhu
sedih gitew
sahur sorang2..
what to do?
aku ade komitmen yg perlu aku habiskan skrg
pengorbanan perlu byk air mata...


bole tgk mcm phd comic ni.. credit to them
so paham2 jela kan..
aku tinggal setahun setengah lagi..
baru je abis coursework
insyaallah aku bole..

okay... buka puasa ni..
aku mkn ngan roti jela..
then solat baru plan cari mkn ni...

hmm sebab rasenye bulan pose jammed teruk kl ni..

xpelah..mana2 yg mudah kan..

hmmmm
mmg aku rasa sgt berat utk ramadhan kali ni.. tapi aku cekal n redha
and sentiasa stay positif..


aku pegang kata2 ni..
sedih sgt.. bila nk mengadu pd rakan2
semua dlm mslh..
baru aku sedar hanya satu je tempat untuk mengadu and sentiasa ada je dlm diri ni..
allah..

semoga ramadhan kita kali ini lebih baik daripada yang sebelumnya..
insyaallah

No comments:

Post a Comment