Sunday, September 13, 2009

Pokok Padi

Salam dari Hati ke Hati


urm lately ni aku ade hobi terbaru yg amat menarik
aku berkebun..
baru aku tahu kenikmatan bercucuk tanam ni..
kenapa mak aku mmg suka berkebun.
hasilnya mmg memberangsangkan..

memperkenalkan pokok yang di tanam
pokok padi vietnam + padi herba ponni + padi moghul
huhuhu


hari ke3 pokok dah start bercambah

seminggu

mesti disirm sehingga berlebihan air..
xperlu sawah padi yg mekar...
best sgt tgk hasilnya

bermula dengan biji benih padi je..
macam kuning2 xkopek lagi kulit sebelum jadi beras tu
akhirnya membuahkan hasil tanahnya cuma sekangkang kera je..
tapi aku suke...
huda pon tolog siramkan juga
aku rase
bangun pagi2 dan balik dr kerja aku sangat bermakna
dengan ade pokok padi ni
dan juga memperkenalkan yg kedua

pokok cili yg sudah membuahkan hasil...
hehehehe..

best sgt..
tapi aku rase cili xpedas sgt
sebab tanam berdekatan dengan pokok padi aku
jadi airnya sgt byk...


hurm pokok yg ke3
mosquito plant
lupe nk amik gamba die

pokok yg lain
pokok pandan yg dulu huda tanam dlm botol
dan juga pokok bawang
hahahahaha

best sgt ade tanaman ni...
dulu aku bela kucing
tapi suke berak sepah2
last2 berkebun


IkanThink: nak beli pasu besar alihkan mosquito plant aku yg dah besar tu

2 comments:

  1. padi moghul?

    pergh.
    dah takyah membazir duit pi beli beras mahal lagi ah pasni. aku ni, nak tanam pokok cili dlm pasu pun tak jadik2. tgn tak bedong kot. haih.

    ReplyDelete
  2. hehehe..
    aku kan berteman dengan engineer kilang faiza..
    so dpt jela benih padi tu free...
    pokok cili tu maybe kurang kasih syg kot
    hoho..
    ak sebelum ni gila jumpa kucing ckp ngan kucing
    skrg ni aku bercakap ngan pokok2 aku...
    belai2

    ReplyDelete