Monday, May 17, 2010

entry berani MATI

SALAM DARI HATI KE HATI


entry kali ni adalah agak berani mati
ni adalah luahan sebenar rasa hati aku ni
setelah berapa lama aku pendam
konon2 nak jadi happy
cuba untuk lupakan dia
tapi aku bohong'

terus terang aku cuba katakan di sini
hati aku masih pada dia
susah nak di lepaskan
sebab sudah lama terikat
dan menjadi kusut sehingga amat susah untuk aku lepaskan
dan uraikan

jadi aku masih sayang
aku masih
masih tidak boleh lupakan dia
serius aku sayang dia

sebab kalo daripada apa yang aku ceritakan kepada sesiapa
mahupun kepada yang mengikuti blog ini
aku sedih
aku pilu
pekara utama
disebabkan aku cemburu

aku cemburu
so, aku cemburu.. aku sayang dia
jadi hati ini
jangan terlalu emosi
ikut akal
fikirkan dari sudut pandangan dia
kenapa hubungan jadi begini
jangan terlalu menyalahkan dia
sehingga tidak melihat kesalahan sendiri

dia telah katakan dia inginkan kefahaman dari sudut itu
mengapa aku tidak boleh memandang dari sudut dia
mengapa aku tidak mahu memahami dia
mengapa aku kerap menyalahi dia

sehingga aku sanggup jatuhkan ego dia
kenapa aku tidak permudahkan dia
sebab aku suka cari kesalahan dia!!!


muhasabah diri okay
fikir positif
jangan terlalu negatif
jangan terlalu pentingkan diri sendiri wahai diri ini


fahami dan cuba untuk selesaikan masalah sendiri
tanpa fikirkan apa kepentingan yang telah dia lakukan kepada dia
tetapi fikirkan apa yang kita telah beri
cukupkah?


kegemaran dia adalah pokok
ohh tetibe amat hebat pulak aku
suke kat pokok
kalo kecik2 dulu bila mak suruh aku siram pokok
aku lari buat muke bodoh
kalo tetibe siram
mesti ade mamat hensem ke ramai budak laki
tengah main badminton atau takraw depan rumah
tapi cube faham
jagna fikir diri sendiri sahaja
toleransi

cukup sahaja gambar cerita segalanya
lama sangat sudah ni..






bila nak jalan2 macam ni lagi eyh?
ke next time mengikuti kegemaran ku pulak?
pergi diving
swimming ke?
hehehehehe

next time pergi dive nak buat advance diver
untuk merealisasikan impian bersanding dalam air
wahh


aku nak kurus la macam ni
dulu kurus je aku kan?
sekarang?


last weekend shamala kawin
sila tengok burger aku?
pergh!!!

6 comments:

  1. cik wawa.. hihihihi iya

    chek... yessssssss

    ReplyDelete
  2. mmg entry brani mati
    chaiyo2
    cinta itu dtg dr dlm hati..
    tp igt.
    cinta mmerlukan akal utk kite bfikir dlm setiap tndakan yg kite wat..

    ReplyDelete
  3. eyeda: kan?memang berani mati
    ye betul akal perlu seiring supaya emosi tidak terpengaruh

    ReplyDelete
  4. kita mmg tak bole menipu apa dalam hati...ia akan reflex pada kata-kata n perbuatan kita..
    tp...jgn terlalu ikut kata hati...sekiranya hati itu tidak berpandukan iman n takwa kepadaNYA...
    bila orang tak suka kita...orang akan beri beribu alasan (wpun kebenarannya diragukan)...
    bila orang suka kita...yang buruk akan dilupakan...TAPI sampai bila...maka jangan bergantung kepada manusia...beri cinta anda kepada Allah, dapatkan cinta Allah...minta ALLAH kurniakan cinta kepada manusia yang berlandaskanNYA.

    ReplyDelete