Thursday, January 8, 2015

2014 full packed part 1

salam dari hati ke hati

nak cerita ni da masuk thn baru.. hari ni 9 jan 2014
hmm tahun ni aku x smbt tahun baru kat bilik phd mcm last year. tapi tahun ni celeb kat dlm kereta driving dr puchong ke selayang.. tgk bunga api kat kiri kanan jalan.
okay mcm2 jadi ngan aku thn lepas

okay to be honest
utk 2014 adalah is all about journey research phd aku
huhuhu

dari awal tahun sampai akhir tahun
dimulakan awal thn di bilik phd fak pendidikan
pulun memulun amalan mulia dlm phd

mula mengenali insan2 yang banyak membantu pembelajaran aku ni
kenal rapat.. semakin rapat.. semakin renggang
huhuhuhu
air mata air mata ketawa gembira semua ada

Januari 2014

detik 12.00 malam aku di UM pulun memulun buat kerja
penuh air mata

terlalu memulun kesihatan x jaga.. kena serangan asma
demam..
stress
then berita arwah pakcik (bapak angkat aku) mkn tenat di batu pahat.
beliau menghembuskan nafas pada pertengaahan januari
sedih...

mengenali lelaki ini yang banyak menemankan diri ni kat phd room menyiapkan kerja. kawan air mata yg bergelen2 xtau brp byk.. mcm2 spekulasi antara aku n di kat cni
membantu sampai lewat malam.. termasuk mengenali hati budi abg yg aku anggap mcm abg sendiri.. penyelia. dan segala2nya. dia yg tarik aku blk.. cita2 dia lebih besar dr aku.. nk siapkan phd aku smpi abis.. thanks abg Dr.

abg ni juga yg mengenalkan aku ngan kawan2 yg lain thanks

kesyukuran sahabat baik telah sembuh dari penyakit amat berbahaya.. alhamdulillah.. dah x jadi minion

februari 2014

start busy ngan life tesis.. reading2 and kerja amal sebagai setiausaha phd society buat conference 100% anjuran pelajar
alhamdulillah berjaya

pada akhir bulan aku dapat tahu
progress phd aku x mencapai piawaian
sedih
nangis sepanjang
xtau nk bgtau mcm mn


march 2014

bln 3 aku bangkit blk dengan kesedihan..
namun sakit kanser abg ipar kesayangan makin teruk


 gambar di institut kanser
sepatut pada hari ni arwah masuk hospital untuk proses chemo
tapi arwah minta tangguh sebab dia rse mkn okay.. n nk mkn dulu

hujung bulan aku pergi pusing pantai timur dgn ham n aida sempena perkahwinan ex housemate aku n kwn2 master aku dulu
haizan n gabban jidan (suami dia) lupa plak nama dia.. yg sorang tu SV dia 2-2 bwh sv yg sama

ika kawin kat kuala krai (rumah dia banjir gak)
hmmmmm
perjalanan 4D4N dr kuala lumpur pahang terenganu kelantan n blk kl blk.

progress phd samar2.. hubungan ngan sv menjadi tanya tanya..
air mata lagi


april 2014

xbole daftar semester baru...
semua disekat
jumpa timbalan dekan ijazah tinggi untuk penyelesaian
satu langkah terbesar dlm hidup aku
tukar sv
semua disokong n "dipaksa" oleh abg Dr. N
huhuhu

ade sinar baru..
rupenya rezeki yang baik allah bagi
rezeki.

beberapa hari lepas tu
berita sedih terima
arwah abg ipar kembali jumpa pencipta (tulis ni mata bergenang lagi)

more air mata..
2 minggu aku menangis..
tiga kematian dalam phd aku stkt hari tu
1. arwah mak november 2012
2. arwah pakcik jamian Januari 2014
3. arwah abg nawawi april 2014
alfatihah untuk semua....


 Mei 2014

mengharap berita gembira
awalnya kematian lagi sepupu di kuala pilah
sedih kesian tgk arwah

tgh bulan..
perkahwinan kwn baik aku
cerita cinta diorg ni bole buat buku kot... tapi alhamdulillah selesai segalanya

Jun 2014

cuti sekolah kn
ramai kawin
awer kawen
huhu
mcm2 cerita
masa awer tunang hjg tahun aku xdapat pegi sebab arwah pakcik accident so tu lebih penting
sbb pakcik sgt kritikal masa tu

ni cerita setengah tahun nanti sambung blk ye...
nk siapkan keroje sket

till next time okay



1 comment:

  1. Salam kenal, saya blogwalking kt sini, jemput singgah ke blog saya, http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer...tq :)

    ReplyDelete