Tuesday, November 17, 2009

bawa bekal

salam dari hati ke hati...

sekarang ni aku ade habit.
konon2 nak jimat.. duit xde
gaji next week.
so xmo kuar duit...
bawa la bekal pergi opis
hehehehe

sebenarnya xdela
aku ni xberduit sgt
tapi entahla..
da muak kot dgn makanan kat kedai
n lately especially last week
ak punye breakfast giler heavy
3hari makan lontong je
nasi lemak
mihun goreng
kuew tiaw goreng..
ohh ak sungguh tak suka
ak kn mmg xsuke makanan yang berminyak n berlemak
berlemak?!!! ak kn org n9 sepatutnya sukela la kn masakkan lemak2 ni..
oh aku cuma xsuka masakan lemak cili api
bile di johor je..
sebab... xsedap
bile balik n9..
ohh sorga...
hehehehehe

ok dah 2hari aku bawa bekal..
semalam bawa breakfast..
hari ni bw breakfast n lunch...
hehehehe
ak rse sungguh sihat..
sebab aku tahu fat contain dalam makanan aku...

pagi2 makan sandwich n telur goreng..
lunch.. nasi n chip ikan...

kak nor kate ak nampak kesian..
siap tanya aku nak duit ke?
hehehehe
duit ade je...
ni semua terkenan budak2 di SMC..
mereka bawa bekal.. especially si alish

so terikut minah tu la...
hehehehe

lgpun skill memasak aku telah hancur..
aku cuma pandai masak nugget, ayam drumet ayamas n goreng telur
ohh tidak..
skrg ni aku sedang belajar masak balik..
n sayang pulak dengan dapur aku tu..
dah lame da tak berasap
sian die...



IkanThink: tadi tengok bekal bento alish.. sgt comel.. nak beli la..

4 comments:

  1. Bawak bekal ker!?? ... ni nak saving or nak melantak dengan penuh perasaan. hahahhaa.. btw good habit ler, dapat berjimat sambil diet yang sempurna... sempurna ka!?? ngeh! ngeh...

    ReplyDelete
  2. tahniah atas usaha terbaru ngko! :-)

    http://faizulamin.net

    ReplyDelete
  3. huhu apalah agenda Zana ni... habis semua org tau /me bwk bekal... tahniah join de club... lagi pun kat bawah tu semua makanan mana best.... home cooked food is da best hahahaha

    ReplyDelete
  4. wah!!!!
    kak patrik on diet ka??
    cayok!! cayok!!!
    nanti bole dapat body beyonce!!!!!
    all the single ladies now put ur hand's up!!!!
    ahahahahah!!!!!

    ReplyDelete