Sunday, November 15, 2009

kesian huda


salam dari hati ke hati

last friday.. aku dapat panggilan dari huda
kereta dia kena langgar kat batu pahat.
serius ak terkejut. dia minta aku dtg amik dia kat bp.
dia kat IPD trafik sana..
hurm

ak pun pergi amik dia..

dia takde pape..
kejadiannya terjadi apabila dia parking di temapat parking depan HSBC jalan rahmat batu pahat.
dia keluar je dari bank. dia tengok ramai orang kerumun keta dia..
pastu ade one Chinese ni tanya.. ni kereta sapa?
then huda pun ckpla.. kereta dia..
that guy tu pun ajak huda ke belakang keta
n tengok satu keta viva telah langgar keta dia...
dia pun speechless..
and actually huda pun tak tau bila kejadian tu terjadi..
sebab dia keluar bank
semua dah ada.
eon tow truck, aam tow truck, perodua tow truck and polis semua..
ambulan pon dah hantar org yg langgar keta huda tu ke hospital.

kereta yang melanggar keta dia tu
sebelum tu dah terbabas melanggar kereta mercs, wira and wira tu dah langgar van dan berakhir di kereta huda yang elok2 je parking kat situ.
pemandu kereta tu pitam semasa memandu dan terbabas.

kesian dia.. aku mula2 nak marah juga la.. tapi
bila aku tahu keadaan kakak tu..
aku pun kesian pulak..
insuran pembaikan kereta huda ni diuruskan oleh kereta viva tu...
kesian jugala..





urm..
tapi yg lawaknya mase kat balai polis tu..
aku ke sana naik keta kak aini coz mimi san nak pinjam keta aku..
sebab dia nak balik lewat malam tu.. n takut hujan..
so ak dah janji ngan dia..
bagila si patrick tu kat mimisan..
urm... then
kat balai tu,,
aku dapat merasakan element 1Malaysia..

yela..
yg jadi mangsa.. adalah melayu.. iaitu huda
yang tolong setelkan semua tu adalah brother cina Ah Na ni...
siap bgtau macam mana nak tulis report..
n ckp jgn nk bayar apa-apa
keta huda statik.. xsalah... bla2 semua
then yg tukang buat report nama dia JOHN
indian.. pun sgt membantu...
then yang tukang luluskan semua adalah melayu sarjan sahak.. pegawai trafik
kami siap lepak2 buat2 lawak semua kat balai...
ak kan penyokong 1malaysia yg tegar.
aku amat suka.

then pergi ke eon hantar kereta huda ke sana.. n pulang
sian huda patah kaki minah tu..

urm
moral of the story..
kita kadang-kadang dah berhati2 tapi salah orang lain kita terkena



IkanThink: huda berada di tempat yang salah pada masa yang salah.. sian huda

No comments:

Post a Comment