Saturday, July 21, 2012

1st ramadhan

Salam dari hati ke hati

Dalam bulan ni aku diduga sekali lagi dengan bermula ramadhan di hospital.

Plan actually hari jumaat tu nk masak rendang daging n ayam.. Traditional thing among negeri sembilan people.
Org panggil hari mantai..
Masak sedap2 n makan ramai2 masa sahur n berbuka
Tu mmg aktiviti wajib family

Tapi tahun ni
Hari jumaat sepatutnya hantar mak g dialysis mak dah start muntah2 balik.. Actually malam jumaat tu (khamis mlm jumaat) kami buat sket kenduri utk sambut ramadhan kat surau
Just sedekahkan nasi minyak kat org2 surau n baca yasin n tahlil utk arwag abah..
Okay aku dah hantar mak ke hosp mak muntah2
Then she recover and symptom tu dtg blk masa khamis

So jumaat just igt nk dtg check
Dr xdpt diagnose so, admit
Arrange balik jadual dialysis utk hari sabtu sbb mak mmg xlarat
So, terawikh aku di hosp
Utk malam first
Malam tu mak start skt2 balik kul 2 pagi smpi pagi
Semua bende buat serba tak kena.:
Sgt sedih
Xsanggup dgr mak merengek2 sakit2 etc..

Sahur.. Just alaskan dgn roti n kek saja

Xsanggup nk tglkan mak sorg2 kat hosp
Tunggu kakchik dtg.. Then baru blk tido kat rmh
Then juadah berbuka aku plak scramble egg ngan baked beans
Sebab xsempat nk keluar n abg aku janji nk dtg buka kat rmh bwk lauk
Namun xkesampaian..

Xsanggup nk capture gamba etc
Sedih plak mengenangkan
But happy ramadhan to all

Hope we all will get blessed and do our ibadah throughly in this month

Now mak smkn recover and she sleep soundly on hospital bed.. My best skng ever

1 comment: