Sunday, April 4, 2010

roti oh roti

salam dari hati ke hati

hurm ni entry untuk aktiviti sabtu lepas
huhuhu
hari yang amat menyeronokkan dan memenatkan..
okay..

bangun pagi 7.15am..
oh teringat malam tadi xbilas lagi baju kat mesin
(damn.. susah pakai mesin basuh manual)
dahla air xde pukul 10 pagi ni
buat pengetahuan anda semua.. bekalan air di batu pahat dicatu
mengikut kawasan
kawasan rumah saya air cuma ada pada jam 10malam hingga 10 pagi
okay..
basuh2 sekelian semua..
biasala baju basuh seminggu sekali
dok membujang ni seronok je.. sekati akula nak basuh baju berapa kali seminggu
ade aku susahkan orang lain..hahahaha
okay..
abis2 semua
aku pergi kursus membuat roti

wah statement..
xpercaya
ni hasil tangan aku okay...


kami membuat banyak satu adunan.. daripada satu adunan, saya buat pelbagai jenis roti
oh seperti yg korg suke beli kat bread 9 tu

huhuhu...

pertama...


roti flos.. serunding... selalu org buat pakai chicken floss
ni aku (cikgu yg ajar sediakan) gunakan serunding dari kelantan
sekilo rm45
serius sedap.. disebabkan percubaan pertama roti sedikit keras.. salah sukat air


kedua.. ak buat hotdog piza..


sebelah kanan tu... sebelah kiri tu adalah mini piza
tu aku buat pakai adunan kedua.. fully touch by me
(sebab aku sampai lambat.. adunan dah siap2 dlm mixer.. ak br sampai then kakak2 yang join tu cakap, lepas ni semua aku buat sebab, tadi aku lambat... sebenarnye diorg da malas..)

ketiga..


dari kiri yg panjang2 tu roti kacang merah... hurm
kegelapan adalah disebabkan terletak kacang merah banyak..
biasalah first time buat, tamak..
then terlupa yg tengah bakar roti.. hambek ko
xpe rasa masih sedap

keempat

selepas tu roti yg bulat2 tu.. roti garlic..
pergh!!! ni sedap makan panas2

then da siap2 doh roti pusingan pertama tu, mase tengah bakar
aku busy2 buat roti untuk adunan kedua...
hasilnya

kelima

roti yang dah separuh tu,
cream cheese bread.. ygn biasa ade gula banyak2 tu
minah giler cheese haruslah xsaba2 nk makan.. ni aku makan panas2 beb

keenam

gambar yang kedua itula... mini piza...
leceh.. tapi seperti biasa topping haruslah banyak
siap cikgu yg ajar tu ckp
rugi saya kalao awk kerja dapur saya
hahahahahaha


ketujuh,
roti yang sebelah kiri tu.. roti custard cheese..
hoho... serius sedap ni.. cream die macam roti manis yg kita selalu beli tu

kelapan..
sardin roll.. pakai doh yg sama.. cuma tukar topping
ni topping sardin pulak..
bile bab2 topping mengtopping ni
haruslah aku tamak, letak banyak2
hahahahaha..
cheese harus banyak

kesembilan...

jeng2


mexican bun
alor paparoti yg kita selalu beli singgit lapan posen tu
huhuhuhu
sedap n gebu...

silalah percaya saya menghadiri kursus ini
sebab, saya tak dapat nk tunjuk gambar ketika kursus
1. busy n khusyuk dengar ckp cikgu
2. bateri handpon da takat2 nk abis
3. sy ni lembab sket bab2 kerja2 skill ni (almaklumlah only one anak dara yg join... pergh sekali mak aku tau aku masuk kursus buat roti... dan bagi die makan.. pergh... mesti die suruh aku kawin.. that's why aku xckp aku pergi kursus ape..)
4. malas.. tangan penuh tepung
5. ade org lain yg amik.. nanti srh die e-mail sudah..

abis kursus kul 1.30
pulang...
then pergi ke rumah en sapiee..
kelas scuba diving
huhuhu
heheheheheh
aku da senyum2
biaselakan ak bile da bab2 diving ni
mesti aku mengeletis terlampau2
sebab.. sebab ade mr S
auw..
urm
join diorg exam, bantu sket2
then terus pergi kolam untuk watermanship
serius hari hujan
tapi gerimis2 saje...
jadi kolam
diver uthm yg punya

urm... aku jd guide haz.. sebab die seorg perempuan,
seorg saja yang xreti swimming

hurm tapi best la kawan2 ngan ade beberapa bakal diver ni
syok weih
tintong
nanti aksi2 model kolam renang aku upload nanti
diorg xbagi lagi gambar

habis di kolam pukul 7.
mandi2 then terus balik
aku nak balik seremban pas2
then perut da seriusly lapar
terbayang roti2 yang aku bawak balik dari kursus tadi
sedapnye makan
then...
balik2
mane roti?
rupenye kawan aku da bawak kua
sebab plan asal nk kua same2 petang tu
aku kelas kat kluang..
bateri abis
xsempat contact diorg
bile kat kolam.. xjumpe jam
damn zana!!!

urm...
seb baik da makan cheese bread n serunding floss..
kalo x kempunan den..
ak lapo mcm2 pikir.. tapi aku rase kalo depan mate mesti xmo
sebab aku baut sendiri
kurang selera nk makan
kecuali megi

teruskan perjalanan ke seremban
balik2
dapat hadiah orang balik honeymoon
hehehehe


hohoho


ni special from my new kakak ipar
perfume
wah kak jah.. aku sayang kamu dari johor sampai langkawi

dapat cokelat, t-shirt n perfume
sila lompat tinggi2 zana
hehehehehe

thanks to bekas panten hehehehe
saya sayang kamu juga n kamu berdua sampai syurga
hahahaha
urm cepat2 bagi anak buah baru..
tambahkan lagi bilangan ahli family kita..


ikanThink: berita gembira, saya akan pergi menyelam minggu hadapan... oh yeah!!!!!

No comments:

Post a Comment