Tuesday, April 10, 2012

karma

salam dari hati ke hati.

aku skrg ni sedang belajar bersabar.
mcm2 dugaan yg menimpa. sampai aku ckp
aku percaya pada karma.
then suddenly aku terbaca dari blog ni cik kaki
ok.
faham
terima
perbetulkan
cik kaki sy copy n paste ea

"Percaya pada hukum KARMA..."
Bila pikir2 balik... ape daaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
dalam Islam takde hukum2 karma ni...
ni kepercayaan orang Hindu...
kita orang Islam ni takder KARMA bagai ni...
Cuma perlu percaya bahawa...
ALLAH ITU MAHA ADIL...
Setiap perbuatan ada balasannya...
Baik atau buruk.
TITIK

thanks beb sebab tulis enty ni
buat aku tersedar dari terus hanyut
btw ni entry thn lepas dia
ye sy stalker n silent reader
baru je jumpe


to be honest lately mmg aku jiwa kaco
(weii mmg pon ko selalu entry jrg yg sweet2 poyo lah zana)
yela umor dah nk masuk 28 lg 2 thn three series
no serious relationship
just hang out with friend
study
keja
study
family
badan gemuk (dahla taukn mmg nk kurus.. blah la zana)

then after bace a few blog yg best
especially latetly jatuh cinta ngan blog ni
ibu kepada anak kembar ni mamatiamia
i'm feel inspired n rase best
kawen lambat bukan xkawen langsung
just belum finally found my truly love one

but i really enjoy my life with my family
so skrg ni
aktiviti wajib kalo aku balik
stimbok (ayat mak)
update pasal my mum..
dia semakin ok.
selera makan aku da macam eh? amboii mak
hari ni ak mmg penatla masak
pagi buat breakfast g check up
balik singgah kopitiam makan kul 10.. then kul 12 mak da bisng2 srh masak.
lapar.. masak lagi
simple je.. kobis goreng n ikan masak sambal cili padi..
then aku kemas2 rmh basuh kain etc..
aku mandi kul 4 mak da bising srh goreng kopok lekor
owhhh
aku cakap mak?
dah kul ompek.. ok... faine
masak then panas2 terus cepat2 g meja makan
klakar..
comel je mak..
pastu kopok lekor pepanas lagi da nk masuk mulut
then complain panas..
aiyooo
mak sape la tu ea..

malam...
buat steamboat... mak cakap stimbok
kali ni buat sup kosong.. adalah fav aku
ni resepi ala2 bandung style..
dah la zana.. ko pemalas kan? ko pepandai je ckp bandung style..
tapi ni kak siska ajar. roomate aku dulu
tumbuk bawang putih then tumbuk cili putih. sekali..
pastu masuk bawang merah tumbuk gak..
portion bawang putih : merah 3:1
pastu hiris2 halia sket
tumis smpi kekuningan hasil tumbukan itu masuk air
masuk kiub ayam..
dah mendidih masukla segala binatang ternakan yg ade kan?
xlupa sayor sawi n cendawan di akhir rancangan..
xlupe cilikicap vavavom ini.. cili padi potong2, sostiram, limau nipis n kicap lemak manis
mak makan berebut2 ngan anak2 n anak buah..
syok sgt...
yg xtahan mak siap makan 2 mangkuk nasi semangkuk..
then da kenyang kembali knitting balik

bila semua org da abis mkn
complain.. la nape xtinggalkn pok den sket.. den nk sayo n fishball..
adoiiiila mak.. seb baik mmg xabis.
smbg balik makan semangkuk..

but utk aku yg xpandai masak ni adalah sgt happy tgk mak and adik beradik aku semua happy
and anak buah aku gak. kebetulan hari ramaila plak dtg menyinggah.. kakcik sefamily adalah pasti.. abg najib baru balik dr check up anak buah aku dania tu... laki bini n budak bambam tu..
kakngah n kak mohai.. siap kakak ipar aku cakap
kenapa buat steamboat hari selasa buatla hujung minggu...
okla.. ahad ni kita buat lagi ea...
g makan kat kedai sekepala rm20 ni kalo family pokaii la..
ni rm50 bole mkn 16org siap dessert aiskrim n buah tembikai susu.. air sunquick sebaldi

senang.. aku geram kuarkan piuk mak yg bertahun xpernah gune tu kan..
basuh elok2 haa.. rasekn steamboat..

ni ahli family baru kitorg..
manja n sweet

newboy.. panggil boboyot..
kakcik kutip dia dalam keadaan sakit2 tu
siap masa otw g rmh mak kucing tu siap ceret n muntah2 dlm keta kakcik
mandikan dia bersih2 buang taik telinga mata semua.. then bw g vet
hasilnya..
tgkla gamba dia.
kucing yg manja n baik
bulu sgt cantik

No comments:

Post a Comment