Tuesday, May 8, 2012

FB Event invitation

salam dari hati ke hati

sorry to say la kalo aku dapat any event invitation aku jrg respond
1st sebab aku mmg xperasan
2nd aku selalu online pakai mobile so lagila xperasan
3rd aku malas nk respond sbb mmg xdpt join

so tetiba aku yg jrg buka event invi ni tertiba tertengok mcm ramai je comment kat satu event ni
and tajuk dia adalah walimatul urus
so mmg xtaula sape..
then byk kuar kat news feed aku n terdiri daripada kwn2 matrik aku
and yg latest dari ex roomate aku
so, aku pon bukala..
event wedding sape ni

pergh

pergh

pergh

pergh

pergh

..............
.
.
.
..
.
.
..
..
.

sgt spechless
ex roommate matrik aku kawin derr
ok..
yah yg sangatla otai itu
aku mcm terdiam
sbb masa last aku jumpa dia 2 thn lepas kot
dia story just one guy ni
agak dia rase terpikat n mcm nk try2 dia

so perasaan aku..
wallawey
untuk kategori housemate aku semua
tinggal aku sahaja yg belum kawin
and yg paling penting
adalah masih single

diam
diam
diam

(ini xmasuk zaman dah keje ok.. )
kalo kirakan zaman master utk serumah ngan aku??
semuanya juga dah kawin...

sunyi sepi lagi

sepi
sepi

adoiiila
camne nk jawap soalan cepu emas lagi..

sebab mmg xde berkawan ngan mana2 lelaki accept ngan kwn2 yg lame jela
xde improvement....
sepi lagi

tapi xwat macam mana
mungkin belum ketemu jodoh
aku bukan pasrah.. tapi aku redha
sebab
ape yg terjadi mmg ikut aturan yg dah tertulis
maybe berjodoh atau tidak
tapi..
aku masih lagi usaha
cuba n cuba cari lagi
sebab aku tau aku xdela buruk mana pon (perasan cantik ok)
maybe xjumpa lagila...

now i'm close to 28.. arghhhh
cita2 nk kawin umor ni plak
dulu la
tapi lepas aku keja ngan uthm nk kawin 30
entah

sampai jodoh kawin la
tapi apa yg penting beryukur
sebab kalo kita semakin stress semakin negatif
semua akan menjauhi kita
betul x?

so, aku seperti biasa akan terus berdoa n berdoa
terus mencari n mencari
xtau dia dimana

tapi sebut pasal jodoh ni
hot blogger dah kawin rupanya yg dia rahsiakan selama ni
ex-bf dia
ok ni bkn 1st cerita yg aku dgr
kita after big break up ngan someone
end up kawin balik ngan org tu

tapi dah byk..
betula kate org tua kalo jodoh xkemana
kita pon xtau
aku xmengharap pada sang mantan2
sebab aku xtau mcm mn dia skrg
single ke dah planning nk kawin
but i believe in takdir
tu jela..

tapi kalo boleh nak org lain la
kalo bole yg lebih matured n pandai handle aku yg over pemarah
lebih tua la
cool n yg paling penting memahami, menyayangi dan boleh bantu and bawak aku ke jannah

insyaallah..

aku bersyukur hidup aku sekarang
sentiasa boleh jaga mak aku sepuasnya..
azam aku nk bawak dia ke umrah one day..
insyaallah nanti akan bincang ngan adik beradik aku mcm mn
masing2 pon nk kongsi..

arwah abah dah bawak mak g haji
anak2 plak bawak mak untuk umrah..
tula..
tadi after discussing with my three sister
pikir balik..
kakngah ckp dia je antara kawan dia yg biasa2 je..
yg lain2 ceo.. prof.. exec.. etc.. yg penting pangkat besar
dia jela yg cuma keje kilang jual avon
tapi aku rase pahala kakngah 2la yg bergunung
umor 25 dah ade kedai makan sendiri.. bantu arwah abah
besarkan kami adik beradik
akak n kakngah

dia mmg xberkira langsung ngan ktorg.. even sampai skrg pon aku dah keje mcm ni
pon selalu minta tolong dia..
mmg.. dia biasa2 je.. tapi pengorbanan dia tu lagi besar dari kwn2 dia yg berpangkat besar tu
sampai boleh BESARkan smpi mcm ni
thanks kak ngah. sebab tu.. kalo aku xde ape2 halangan mmg aku akan
pegi ngan kakngah..
mak selalu ckp.. kalo arwah abah ade mesti dia happy tgk keadaan skrg..

kami adikberadik yg mmgla ade gadoh..
tapi setakat gadoh jela.. xdela nk merajuk smpi xdtg rmh
nk manderam2 each other..
tula..
tgk aku dah melalut..

things happen with reason..

yg penting beryukur

single: xkawin lagi selalu pikir sape la prince charming tu.. bila la nk kawin
married: risau bila la nk dapat anak, risau adakah laki aku main kayu tiga etc
and mcm2 lagi

tula.. bila kita rase kita kekurangan.. tgklah kebelakang.. sape lagi xdpt ape yg capai skrg..

sebagai cth dah kawin xdpt anak.. tgkla.. kawan2 ko yg single.. xkawin2.. anything happen ko dah kawin cth meninggal ke ape.. ko dah kerjakan sunnah nabi.. apa yg ko lakukan utk husband kalo ikhlas pahala berkali2 ganda.. dah menebalkan sket tesis pahala ko.. yg single ni pahala dia adela.. cuma xdela berkali2 ganda ye x? tesis pahala xdela tebal sgt kan..

mcm single ni.. tgkla.. ape yg ko dah dpt tapi org lain xdpt..

tula kuncinya adalah SYUKUR
tu saje.. allah akan bantu kita dan sentiasa limpahkan rahmat pada kita sekiranya kita sentiasa syukur..

tapi manusia mmg xle lari dgn kesilapan..apa yg bole kita buat ialah..berhati2 n sentiasa mensyuuri nikmat allah yg dah diberikan pada kita..

nanti at the end kita xstress.. xpening kepala.. tido pon insyaallah lena..
pahala yg kita dapat akan berganda2 tambahnya..


Ikanthink: ALLAH swt SANGAT SAYANGkan KITA..bersyukurlah dengan segala nikmatNya walau kita rasa ia buruk atau baik.. semuanya akan memuhasabahkan diri kita.

No comments:

Post a Comment