Thursday, May 24, 2012

marah

salam dari hati ke hati

seriously aku ni mmg org yg sgt teruk
sape yg betul2 kenal aku
mmg tau kalo mcm mana aku naik hantu
marah orang
dengan tanpa berfikir
and dengan tu aku mudah terpengaruh
ok entry ditaip pada jam 3.41am 25052012

so, aku menceritakan pasal semalam la ni
macam2 hal
aku mmg hangin..
penat
tapi entah ye, sejak dua menjak ni
kurang sket kot rase nk meletop tu
ubat dia macam mana

bangun pagi2
minum air
before g bilik air
pastu niat dlm hati
(hahaha ni mmg perangai aku ea xtaula betul ke tak )
tapi nk cerita gak
aku akan niat dlm hati
"sahaja aku bangun pagi untuk xmenyakitkan hati orang lain dan nak sentiasa ceria"

ni sket2 jela
ade byk lagi aku niat dan doa actually
but it really work
and mmg makin ok
mungkin faktor usia
semakin kita tua kita akan kurang marah

cth hari ni
bangun seawal 430am
masak sahur
makan sahur, then solat suboh
menjenguk muka buku (harus)
then main game kat hs
then jenguk mak aku dia mcm lain mcm
bdn gigil2
then anta g spital
mak aku demam panas semua
mls nk cerita kat cni
prosedur mcm2
then masukward
as usual masuk ward, dr akan tanya mcm2
termasuk soalan xmasuk akal
aku just admit tu prosedur diala
lagipon HO kesian plak
then dr ni tnye aku
aku jwb.. 2 kali dia tanya
sebab dia xle nk dengar smbl menulis
(hahaha)
dia ckp aku ckp laju... (beb lju ke aku ckp??)
kdg2 pkir mmg..
kwn2 aku pon ck mcm tu
mcm mn student ko nk paham ea?

skali 2 tanya bole thn
lame2 rase annoying
tapi aku niat dlm hatisabo2 sambil gelak2
lantak
then mcm masalah aku skrg
aku just.. ok.. ko mmg payah nk paham kan
ko jela yg betul
fine
aku biorkan
tgk sampai bila ko bole mcm tu
but i will become better n better
dan satu lagi jgnla terlampau fikir yg negative2 sgt

then tadi aku call my lovely so to call sister
tanya pasal progress dia..
tapi dia too negative
aku mmg xle nk kawal kemarahan
aku marah dia sampai dia nagis
kalo dia ade kat sblh mmg aku peluk dia
kesian dia... aku mmg jahat
tapi aku syg dia
terus terang kalo aku marah org yg aku kenal
aku marah sbb aku syg dia
bila aku dah x suka
ko tgk nanti aku biorkan jela

aku harap dia berubahla
tapi manusia xkan bole berubah dlm masa 1 minit
ambil masa tapi hati manusia jela yg bole decide
dia actually sgtla baik
tapi.. disebabkan keadaan dia n ape yg dia dah alami
buat dia jd mcm tu
tapi tula
ikut hati mati, ikut rasa binasa

sigh... aku harap perjalanan aku dipermudahkan..amin


ikanThink: sigh wan masuk ward lagi.. sabarlah wahai hati

No comments:

Post a Comment