Thursday, June 11, 2009

Perkahwinan


ak memula entry ni dgn ayat yg sgt mengejutkan..
hurm sekarang ni tgh musim mengawan kan..
sampai ade yg berebut2 minta jadikan Hot bridemates..
hahahaha
ak tidakla...
hurm ak amat tertarik dengan artikel yg ak bru bace mengatakan ramai wanita yg menolak perkahwinan

Sepertimana yang diberitakan kepada kita oleh akhbar Berita Harian, hari ini terdapat segolongan wanita yang menolak perkahwinan. Antara sebabnya ialah kerana memandang perkahwinan sebagai satu bebanan yang menyekat kebebasan. Bila berkahwin, kuasa mutlak dalam menentukan hidup mula berubah dan terpikul pula dengan kerja-kerja mengurus rumahtangga dan anak-anak.

KOMITMEN.... bila kita da kahwin byk bende yg kita kena fikir.. ayat yg ak akan dpt bila jumpa kwn2 yg dah kawin.. "kawin ni bukan takat psl kita je zana.. mase bercinta dulu lain la.. ni bila da kawin byk kita kena consider.. kalo hal2 kecik2 tu xdpt handle... ko fikir la yea" hurm..

Justeru itu ramai yang lebih rela menjadi andartu walaupun pada hakikatnya, ianya tidak dapat memberi kebahagiaan pada jiwa. Ada juga yang tidak berkahwin disebabkan terlalu memilih calon yang sekufu dan ada yang tidak sempat memikirkan perkahwinan kerana terlalu sibuk dengan tugas-tugas dan kerjaya masing-masing.

SEKUFU.. pada ak sgt penting.. sebab ni soal pemikiran... ak xkesah psl pendapatan.. tapi ape yg kita fikir n die fikir mesti lebih kurang same level... n die faham kerja kita n tanggujawab kita mcm mana. kalo xsekufu kn susah. kita fikir lain die fikir lain..

Kami akan menceritakan tentang kerugian yang dialami oleh wanita yang tidak mahu bekahwin; tetapi bukan kepada wanita yang tidak berkahwin kerana tiada jodoh. Kalau sudah tidak ada jodoh, wanita tersebut tidak boleh dipersalahkan kerana sudah takdir menentukan demikian. Masalahnya sekarang, terdapat wanita yang mempunyai peluang untuk berkahwin tetapi menolak dengan alasan-alasan sepertimana yang disebutkan di atas tadi.

JODOH... ak sgt setuju ni.. ramai ckp yg pompuan ni terlalu memilih.. ramai org ckp ak terlalu memilih.. tapi kalo da ak x dipilih mcm mn plak.. tu la jodoh.. kdg2 da puas kita cari.. jumpa tapi end up tak serasi.. mcm slh satu entry zamie ckp yg kena fahami memahami.. buang ego dlm diri.. Ade juga yg puas cari2 tapi xjumpe.. mcm tu ea..

TAK SAMPAI SERU.... ni satu hal lagi.. ak tgk ramai je da bercouple2 bertahun2.. ke hulu ke hilir... duit da berKepuk byk da... tapi xkawin2 lagi... tu la disebabkan tak sampai seru.. ade plak yg ak tgk br kenal terus kawin.. urm pon pelik gak tu...jodoh.. dah sampi seru.. kalo ak nak jelaskan kat sini terlampau complicated.. ade yg katakan dah xle "Tahan".. hahaha.. tapi terpulang pada individu tu nk clasify mcm mn... tepuk dada... tanyalah hati..


kepada kawan2 yg dah selamat berkahwin tu ak ucapan tahniah..
hurm yg berkawin dlm bln 6 ni minta maap kalo ak xdpt dtg majlis korg.. huhuhu
ak busy sket skrg ni.. korg jln la dulu ea...
ak nanti majlis ak korg dtg bw anak2 korg


IkanThink: Jodoh dan Pertemuan di tangan tuhan.. Dia yang menentukanNya..

No comments:

Post a Comment