Sunday, August 9, 2009

doa against high high fever piggo

salam dari hati ke hati

aku dapat email dari sahabat satu uni dengan aku
sekarang ni wabak H1N1 sgt berleluasa
jadi memangla aku xkemana-mana sgt
kecuali semalam pegi tengok GIJoe kat MBO square one
itu setalah ak mengsanitizerkn tangan dan segala2 insyaalllah

hurm bahkan aku sendiri tak ke pesta konvokesyen yang
hanya di anjurkan setahun sekali tu

harap maaf ye kwn2 aku takut
prevent dulu.. selagi boleh..

ok doa ni
seperti di bawah


baca doa selepas solat 5waktu. baca 7kali, 21 kali atau 40kali atau sepanjang masa yang termampu

marilah kita sama-sama berdoa untuk menjauhkan diri kita daripada semua penyakit ini.
kita doakan untuk diri kita, semua keluarga tercinta dan seluruh rakyat malaysia..
mohon semoga kita semua di jauhkan penyakit berjangkit buat selama-lamanya.

betulkan yakin kita.. percayalah sesungguhnya penyakit ini datang daripada allah swt dan sihat in i pon datang darinya..


urm
angka kematian H1N1 ni dah bertambah ke27 orang.. yang terakhir kematian ibu yang sedang mengandung.. anak dalam kandungannya juga meninggal...
hurm..

boleh tak aku ckp rakyat malaysia ni kurang kesedaran. kita tak merasakan bahawa kita sedang dalam krisis ni.. ak tengok orang semua masih lagi rilek2 berpeleseran.. tak pakai mask..
semalam ak masuk ke klinik nak amik ubat batuk, deman n sakit tekak.. ak karaoke macam gila sampai sakit tekak.. urm.. kurang minum air kosong kot.. dah mmg klinik tu tempat org sakit ramai so ak pkaila mask.. sampai ade org pandang2 aku semacam n berbisik2.. hurm H1N1.. dengan nada sinis..

pergh please la rakyat malasysia..
kamu tak sedar ke penyakit tu mudah berjangkit..

lantakla apa kamu nak kata..
yg penting aku mahu menjaga diri aku

selagi kita boleh prevent.. kita cuba prevent...
aku tak kesah digelar suria pekasa hitam ke... mask man ke... pakai bra salah tempat ke..

yang penting ak ni sedang dalam usaha menjaga diri aku...



IkanThink: masa SARS dulu pon xla seteruk ni

IkanThink2: Jauhkan kita semua dari penyakit... amin

2 comments:

  1. lantak p laa depa nk kate ape...
    depa tu xde kesedaran sivik...
    pakai je...

    ReplyDelete
  2. tula... ak wat xkesah je...
    malas da.. uthm pn awalkn cuti sem..
    besok da start.. so xla rase pt raja ni sesak gile

    ReplyDelete