Thursday, August 15, 2013

Discussion #1israkmikraj

Salam dari hati ke hati

Tajuk mesti pelik kan? Hmm
Tadi aku keluar mkn ngan bff aku yg baru riverted. Alhamdulillah setiap kali lepas jmpa ade je input baru yg aku kena refresh.
Aku rasa bende ni semua dah belajar dulu
Dan aku tahu pasal pekara tersebut tapi aku suke ambil lewa..
Well that's me

Huhu
Benda yg kami bincang pasal israk dan mikraj.
Lantas aku balik
Harusla google kan
Refresh..
Subhanallah
Aku byk x amalkan pekara yg baik

Hmm satu pekara yang membuatkan aku terkesima adalah balasan yang kita akan peroleh sekiranya kita mengamalkan pekara tersebut..

Allah maha pemurah
Hati kita mudah dipesongkan
Nobody perfect
Shaiton sentiasa mengoda
Kita kena sentiasa waspada
Amalkan kehidupan yang baik

Buat pekara yang wajib
Bende yang aku paling takut adalah
Kita diberi amanah, tapi kita tak laksanakan dengan baik

Aku muhasabah diri balik
Aku banyak pentingkan diri aku
Aku puji org buat kebajikan tapi aku xbuat.
Aku keji org yg buat keburukan.. Malah aku lagi teruk bawak mulut lagi.
Entah betul atau tidak aku xtahu.
Apa yg aku faham mungkin di mata aku
Tapi jadi sebaliknya
Nauzubillah makin daging sedara sendiri jadinya

Hayatilah kisah israk dan mikraj
Aku baca sumber dari cni 
http://bm.harakahdaily.net/index.php/sudut-dakwah/19844-pengajaran-daripada-peristiwa-israk-dan-mikraj

Bacalah kalo korg ade masa
Insyaallah banyak manfaatnya
Baru aku faham kita kena selalu lafazkan ayat tersebut insyaallah "dengan izin allah"

Wallahualam..

Share sikit pakaian raya aku tahun ni.
Jubah dari mekah. Tudung halfmoon dari vietnam.. 

Dua2 pakaian baru untuk hari raya tahun ni..

Kedua-duanya aku first time cuba pakaian jenis tersebut dan hadiah dari my  lovely sister..

Selamat hari raya
Maaf zahir dan batin

No comments:

Post a Comment