Tuesday, July 21, 2009

Yang mana Lebih Baik?

salam dari hati ke hati...

hari ni hari yg sgt hectic
penat..
hurm

tapi tadi aku borak2 ngan kawan aku
die wat phd kat FTMM..
dari indonesia
orgnye sgt genius
aku suka borak2 ngan die
then tadi, die tiba2 bgtau aku macam ni

cik Jana (slang jawa yg pekat) yg mana satu lebih baik?
..
ak pon terpinga-pinga la

ok cik jana, sy katakan 20kg beras=belajar
..
ok

10x2=20 kan?
..
aah

ok kalau sy katakan

10x2 = 2x10 = 20


antara 10x2 dan 2x10 cik jana, yg mana lebih baik?


ak pon pndgla muka die dgn penuh pelik?
..
aku jawab

2x10
(atas alasan, aku lebih suka no. yg lebih kecil dulu br yg besar)

then die ckp mcm ni...

ya betul..

..
knp?

sy katakan..
kalau kita makan 10pingan satu kali kita mati tak?

matila.. giler la?

kalau kita makan 2pinggan satu kali kita mati tak?

tak...

macam itu la belajar..

kalau kita belajar sekali nak masuk banyak2 matila kita..
kita belajar 2 kali sahaja


10jam kita wat 2 hari... kita mati

tapi kalau kita belajar sikit2.. satu hari 2jam
kita buat dalam masa 10 hari kita masih boleh..

jadi cik jana kalau kita belajar.. belajar dulu sikit2..
2jam belajar.. penat rehat
lepas itu kita smbg lagi

kalo kita belajar bila dah dekat nk exam... waa mati kita

hurm... (aku sambil terangguk2)

saya suka bgtau sama student saya macam itu.
kita jangan belaja bila da dekat mau exam.. belajar setap hari..
sedikit2..


moral of the story no wonderla pak tutut hari sabtu ahad pon ko ade kat opis
belajar
develop macam2
die ni expert dalam matematik

segala benda die suke profkan dalam math
aku ni ha.. wat keje bile ade mood

wahh!!

jadi kalau kita rasa benda tu susah..
kita wat sikit2
xkesahla
jgn kita biarkan
nanti da dekat dateline
mau melompat!!
hehehehe

so renung2kan...
aku pon.. selalu lalai
thanks all my post graduate colleague

korg sentiasa support aku..
no matter wat happen



IkanThink: 2org kwn ak da submit tesis, muka berseri2.. xsaba nk tgg masa tu

No comments:

Post a Comment