Tuesday, November 8, 2011

konvokesyen teaser

salam dari hati ke hati

convocation day
seriously this day really makes sense with me
dari dulu lagi entry cerita buku hijau aku tu
asyik2 pending je
xsiap nk citer kat blog ni
tgkla kalo rajin nanti aku update cerita buku hijau tu...

kalo org lain tgk pasal konvo la kan
"ala ramai je konvo master.. macamla xpernah konvo mase degree"

"master, huhuhu.. kejap je kn.. 3sem.. xle susah mane.. degree dulu lagi lama.. 4tahun kot"

hurm pada aku persetankan semua tu..
sebab perjalanan master aka buku hijau aku
penuh dengan cerita
penuh dengan air mata
di situlah aku mengenali ramai kawan.. bukan kawan suka
tapi kawan yg sanggup bertahan ketika duka
ketika kita jatuh.. ketika kita ingin mengundur diri...
pada masa nilah aku bertemu cinta.. then pengakhiran cinta aku juga
pada ketika inilah juga aku kenal siapa kawan siapa lawan
dan ketika master ini juga aku semakin mempercayai org dan akhirnya aku kena berhati2 dengan orang..
master juga mendekatkan aku dengan punca rezeki aku ketika ini
master jugalah membuatkan aku erti hidup
erti untuk aku semakin mengenali yg maha esa..
seperti quote dalam cerita soffiya tadi:

"dugaan allah sangat hebat, begitu juga dengan nikmatnya"

alhamdulillah.. aku sangat bersyukur dengan perjalanan ini ya allah
hanya teman2 yg mengetahui kesusahan jalan ini..
boleh aku katakan... kekuatan aku sebenarnya terletak pada ALLAH, kwn2 aku seterusnya family
sebenarnya aku agak segan nk cerita semua masalah aku dengan family
sebab, entahlah aku rasa mereka susah nk faham.. mungkin
dan, kami sebenarnya dibesarkan untuk menjadi kuat, bukan hanya untuk merintih mengenai segala masalah..
sebab itu aku rasakan aku bukan manja dikalangan family.. tapi mereka jugalah kekuatan aku sebenarnya dalam tak diam..
kawan2 aku.. mereka sahaja yg faham.. sebab semua rintihan, sunggutan dan masalah aku lontarkan kepada mereka..
alhamdulillah, terima kasih kawan2.. terima kasih yg maha esa...

semua dugaan yg diberikan menjadikan aku semakin kuat untuk berdiri dan teruskan hidup ini..
walaupun keseorangan tidak seperti dulu.. tapi aku rasa semakin tabah..
allah sygkan hambanya.. semua dugaan yg diberikan untuk menguji hambaNya supaya dekat dan menjadi lebih kuat..
semua dugaan yang diberikan adalah ikut kemampuan hambanya.. dan hambaNya meteladaninya sebenarnya..

boleh aku katakan perjalanan Ph.D aku yg baru sepucuk sebulan ni, aku merasakan belum lagi berjumpa dengan rakakn2 yg sama seperti dulu.... mungkin aku kurang rapat dengan mereka.. mungkin aku terlalu menyendiri.. entahlah...

tengok!!!
aku kalo da menaip.. mulalah ke laut.. hahahaha
haaa.... DIVING... (hey zana... kembali kepada konvo...)

ok.. konvo aku berlangsung selama 3 hari.. (wah kelas ko zana... org lain sehari je aku nak over)
exceli to be specific 4 hari.. kahhhh lagi over tau

ok 27102011
hari pemakaian hood


28102011
raptai konvo (dtg lambat sebab menJoyah ngan haider n idzham... so berdiri jela kat belakang)

29102011
it's a DAYYYYY

30102011
outdoor photoshoot

kelazzzz ko zana
actually ni semua keje abg aku n keje uthm.. hahahaha

perasan .. well biaserla zana..
ok as teaser.. so tggulah
entry yg panjang nanti dari aku..
tungguu..

IkanThink: xkira nanti ak wat jugak.. walaupun da basi.. hehehe

No comments:

Post a Comment