Monday, November 14, 2011

panas hati

salam dari hati ke hati

hurm.. ni mmg entry meluahkan perasaan..
sebab bengang!!!

situasi 1:

A: ko nanti jgn x rojer2 aku tau kalo ape2 hal..
B: susahla nanti ko da kawin
A: wei.. aku kawin je pon.. bukan aku yg berubah
B: ok.. thanks bertuah dapat kawan mcm ko..

situasi 2:

D: aku nanti mcm biase je.. xkan berubah. jgn la ko emo
E: ala nanti ko mesti dah lain
D: xdela.. aku kawin jela bukan berubah pape pon
E: ok

situasi 3:

F: pelik dengan orang C ni.. aku kawin je pon.. bukannya berubah ape2. korg je yg dah berubah
G: ala kitorg xmola kaco hidup korg
F: ala aku just xdela mcm dulu nk hangout smpi lewat2 malam g koraoke semua.. tapi jgnla treat aku mcm ni
G: ok.. kitorg akan invite ko


situasi 4:

H: ape2 hal gtau aku tau ade mslh.. ak xkesah.. lgpn kita kan kawan
I: xpe.. ko susah ko da kawin.. aku xmo la ganggu hidup korg
H: ala xdehal punye la..
I: Ok thanks, nanti ape2 hal ak gtau ko ea..



kesemua di atas adlah ayat2 org da kawin yg nampak begitu vain
tapi tahukah anda bahawa ayat2 ni just tinggal ayat2 je...

ok, ayat2 ini digunakan ketika die happy, and penggunaan kawan2 single ini adalah ketika

1. dia nak minta tolong
2. nk citer masalah
3. bosan nk ade kwn

selebihnya.. adalah none, null, nothing

pengalaman aku la kebykkan janji2 di atas hanya tinggal janji..

entahla.. sedikit emo di sini..
sebab kita ni beriala dtg awl sebab ade keje n nk spent some quality time ngan kwn2

sekali,
sorry i can't make it because my hubby is around

sorry i can't just make it because i don't have any transportation..

da dtg nanti inform.. boleh hang out (bla2 sedangkn da inform aku da smpi tapi respon adalah null, busy bla2)

fine.. seee.. len kali jgn berjanji..
aku sendiri faham hidup org berkeluarga ni..

tapi jgn tabur ngan janji2 kosong then x tunaikan
it really annoyed ok
seriously...


then dulu ok je.. xde transport gtau.. xkesahla.. aku yg SINGLE ni bole je dtg ambik
ayat senang ckp ko single free and easy
aku ade komitmen
citt podah!!!

then kes minta tolong plak
da gtau byk kali
siap ckp kalo xde pape just inform aku bole je anta or bagi
then siap si ppolan ni ckp sanggup dtg ambik n so on

tunggu2
siap call dr tghari
seriously
don't pick up
even replies any call

ok positive thinking
busy with "family"
then i text
then after i think about an hour
text replies

sorry lupe...
respon macam ........
perlu x aku marah?
perlu x aku marah di sini
even reply any one of many missed call from me
is ok for me..
then just only heart broken replies

like wut the
so, i got that "message" from the lesson that i learn

she want to have a space
just with the family
with her busy life as family
not for me single in out of no where...

fine..
then..
















bila ade masalah mula la cari org yg single lg annoying n free n easy ni kan??
ko bile minta tolong

full of excuse....

yg tambah sakit ati lg..
siap buat cerita tu kat org lain

siap ckp aku xde inform ape2

so what the hell

weiiiii


aku pon study gak...
ko tu pon study gak
org lain anak lima with bibik study gak
org lain anak 4 without bibik study gak

tapi bole je put some effort on group study
on group assignment
please la...
i hate to tell this

everything... any of work put the effort on behalf of me..
ko siap ckp.. xpe.. zana, akak buat presentation je ea...


aku just!!!! what the helll
hey lady.. xpe la.. go on you busiest life..

i don't have any life at all

my life only for my study
tapi org smpi tgg ko smpi setengah hari tu apehal...

seb baikla.. aku memikirkan.. ni pon ade markah utk aku..
then aku must do the best!!
fine...

tapi u never learn something..

aku semakin lame semakin annoyed dgn alasan basi org dah kawin ni
pastu asyik menyalahkan orang single
buat alasan, ckp xpe aku bole wat

so what the .....
sakit ati je tau..


then soalan tanye byk kali.. yela sebab bukan yg ko buat kan
yg buat aku je kan
hehehehehehe (aku sgt suke mase tu... )


haaaa.. puas..

aku faham dunia org da kawin ni
insyaallah aku pon akan masuk ke dunia tu..
tapi :

1. jgnlah berjanji.. ckp ayat manis2 tapi x kotai
2. jgn put on kesalahan pd org single.. kesian die gak.. die pon ade life.. nk berscandal, cari pasangan hidup, basuh keta.. erkk)
3. kalo nk duduk berdua or dgn family ko, jgn nk libatkan org lain.. aku single ni pon ade life la.. huh (flip hair)


tu jela.. jgn la ade yg terase ke ape ke..
sebab aku tau korg semua kotakan janji..
hamba allah yg nk menyendiri lagi menyakitkan hati aku ni yg kureng


IkanThink: ni yg buat aku malas nk kawin, tapi bile tgk blog auntie ni.. rase rugi plak mase tua nanti kalo x kawin...

like my mother said.. that is life... full of colour full of people but anything u do, just be confident and don't look back.. of course mak aku ckp dlm bahasa loghat nogori.. hak2

3 comments:

  1. a'ah laa zana. kl bab perkumpulan ni mesti yang kena tanggung lebih adalah orang yang single. kononnya orang single ni xde tanggungjawab lain. agak2 kalo dah kawen nanti aku nak wat alasan camtu jugak tak? hahahhaa

    ReplyDelete
  2. lor..siannya..nanti ko boikot la org tu jgn masuk group ko..biasalah la keje kumpulan..masa degree pun org tak kawen pun suka tumpang je..inikan plak dah kawen..ikut sikap individu lor..tapi pendapat i yg dah dah kawen ni..org single yg suka ketepikan org dah kawen..tp lain pula kes aku..ayat yg aku selalu dgr "ko dah kawen..tak boleh dah join2..kitaorg yg single ni.."..hee...tp kawin ke tak kawin..mmg family come 1st..=)

    ReplyDelete
  3. muhsein... tula.bila kerja group je ckp org single senang xbyk tanggungjawab.. sigh

    chek.. xle nk boikot sbb da jd group member.. hadap jela smpi hujung sem.. yg penting markah aku cantek..

    ReplyDelete