Tuesday, January 24, 2012

not feeling well

salam dari hati ke hati

ni entry nak luahkan apa yang aku rasa
(ala bkn mmg sebelum2 ni mmg luahan rasa kerr?? ahahaha)
okay..
ni cerita sedih yang teramat sedih
bende yang aku paling sayang
yang mmg aku anggap kekasih
telah dimusnahkan oleh bangsa sejenis dia

aku had an accident last saturday..
pic below..
kereta aku warna putih

okay teruk tak kereta aku?
teruk kan??
aku xtaula.. mcm mn bende ni boleh jadi
aku just nak masuk simpang
simpang nak pegi rumah kakak aku
kakngah
kaw tu kotak kuning
kereta dah bagi aku laluan
jalan tu dua lane
aku lepas 2 kereta.. then
suddenly.
kereta aku dirempuh oleh sebuah kereta lain
lalu diseret
hingga melanggar lori
kereta tu x brake pon
aku ulang
xbrake pon
serius
dada aku disentap oleh seatbelt
and juga terhentak kat sterring
serius sakit
tapi bukan mase tu la
selepas aku keluar kereta n aku amik gamba
aku rase mmg aku xleh tunduk
lame2 aku xle bernafas
serius susah

ok..
mase kejadian tu
spek mate aku semua terbuka
laki tu marah aku..
die cakap aku salah
aku cakap ngan dia
ni laluan ke?
dia diam
okay..
dia keluar dari petronas
or die masuk lorong kecemasan
serius
aku patah kaki
xtau nk cakap mcm mn
aku sedih pon ade
sekarang ni la
penat nk explain kat org
aku try jadi kuat
then aku dikejarkan ke hospital
naik ambulan
first time naik ambulan
hehehehe

then masuk macam2 dr check
masuk jarum besar
masuk antibiotik
masuk pain killer
serius dowh sakit
kena xray
3kali
nak check macam2
alhamdulillah
xpatah
just muscle spasm

then dr dpt detect paru2 aku ade infection
ade byk dot dot kat paru2 aku
huhuhu
so, mkn antibiotik and pain killer

then lepas tu aku pegi report
police ckp aku salah
sbb aku xberhati2 hati masuk simpang
aku cakap
2 kereta dah bagi laluan
die dtg dr lorong kecemasan or dari simpang petronas

then polis tu ckp
die berada di lorong kedua
tu statement dr mamat tu!!!!
sgt siot
menipu
aku hangin la mcm2 lagi
nasib baik aku ade amik gamba atas tu
tunjuk aku mmg dah lepas simpang
bla2 semua
gamba menunjukkan dah nampak devider
nampak signboard
etc
and line tu dah menunjukkan aku mmg dah lepas 2 kereta

so, mamat tu mmg tipu
aku mmg sgt sakit hati ngan mamat tu..
padan la nk cepat2 wat report
sgt sial ok..
so, bila polis tu tgk gamba semua
mmg die taula
mmg mamat tu laju
kereta aku remuk sgt
aku sgt sedih

pastu polis tu ckp
nanti die nk aku print gamba tu
then bagi pada die
so, die akan discuss ngan pegawai die macam mn

hurm....
ish tu la cerita pasal excident

then pasal aku plak
aku mmg nampak ok
luaran
ak try to be happy
try tunjuk strong
tapi bila abg2 aku cakap maybe kereta aku total lost
aku dah macam??
sigh
xtau nk ckp mcm mn
serius geram

entahlah
kalo elok pon kereta aku tu
mmgla xsedap nak bawak

entahla..
aku ni badan masih sakit2
dada aku sakit
hari kedua aku bgn pagi batuk keluar darah
then aku refer pada kwn aku yg dr and sorang lagi MA (medical assistant)
diorg ckp tu sbb impact accident
so aku kena rehat
n baring je
sbb luka kat dalam
aku ikut je arahan diorg
diorg suruh aku sapu minyak panas
(aku tanya asing2 tp respon same)
die cakap bila darah ayik keluar n makin byk
so aku kena refer hospital
maybe internal bleeding
tp alhamdulillah
tu jela sekali pagi ahad
and pagi isnin keluar sikit je
tapi dada mmg sakit
aku asyik makan pain killer itu pon xredakan skt sgt pon
just sakit tu xla kuat sgt

hurm....
kereta oh kereta...


IkanThink: okay saya adalah pelanggan public transport yang berjaya sekarang

1 comment: