Monday, March 29, 2010

pencapaian terkini

salam dari hati ke hati

aku kini telah boleh dikatakan pandai berenang
cuma breast stroke sahaja
tapi sekarang aku da bole swimming 12 lap untuk hari ini
wargh satu pencapaian yang agak membanggakan
actually lebih
tapi 12 lap ni tanpa henti
maknenye aku xberhenti bergonjeng cuba untuk
lemaskann diri di kedalaman 2m
huhuhu
tapi aku rase diri aku semakin sihat
walaupun
aku tengok berat badan aku xturun2

(psst: tapi ade orang kate aku da susut.. aku kurang percaye sebab target aku nak capai berat macam aku degree dulu)

for your info, berat aku yang terberat pernah aku dapat adalah 99.5kg
pergh dah layak masuk biggest loser
betul tak?

tapi kini berat aku semakin susut..
aku rasekan sudah kurang geseran di celah2 kangkang
baju2 tidak lagi ketat dibahagian perut seperti dulu
badan selesa senang nak bergerak ke sane ke mari

hurm
doakan aku sentiasa konsisten
buat mase ni aku pergi swimming 2-3 kali seminggu
depends pada kesibukan dan cuaca
tapi at least 2kali seminggu
selama 1jam
sekurang-kurangnya
at least calori aku burn dalam 600++ per session

aku sekarang ni
sedang cuba kurangkan makan nasi je
huhuhu
tak bole sangat suka makan nasi
air batu dah bole dah
da 2minggu aku tak minum ais
teguk ade la sikit.. buat basah tekak
tapi semuanya aku minum air panas n air mineral je
sebab utama xminum ais
(hari tu kena asthma sangat teruk)
so takut kena lagi tu yg minum air panas je
tapi cambest je minum air panas
perut xrase sengkak sangat

hurm
doakan aku dapat capai at least sampai penghujung tahun ni dalam 80kg pon cukup
xdapekla nk jadi cam biggest loser tu
50kg dalam mase 3bulan kan
aku dalam 20kg dalam mase 8bln da okay da kan
hahahahaha

aku ni takut cakap je lebih
tapi bile dah menterdarah xkira
xpe yg penting aku ade semangat tu kan..
xde la nak macam kurus macam cik wawa kita ni
cukupla
dapat pulang ke berat badan aku mase register kuittho dulu
65kg pon dah okay
huhuhu


ikanThink: best bersenam ni.. sambil berenang cuci mate

quote for today: chek feresa jangan ingkar ikrar yang kamu telah cakap tu...

2 comments:

  1. whoaa, syioknyee!
    aku dah lama gile kot tak swimming. mau kena staart semula from bubbles kang. huu

    ReplyDelete
  2. xpe pas da lahirkan baby
    continue balik supaya
    keKerengAan menjadi kenyataan..
    hee~

    ReplyDelete