Wednesday, March 10, 2010

penatnye

salam dari hati ke hati...

entry majlis perkahwinan abang aku kat seremban akan update nanti
biarkan tu jadi enty basi
hahahaha

hurm
5 hari selepas kenduri di seremban
ada satu lagi event besar di seremban
mak aku operation mata katarak

hari isnin aku balik parit raja balik
then pulang ke seremban kembali untuk jaga mak aku operation mata
urm tu la satu2 nye kecut yg aku ade
owh tetibe sedih.. motif?

urm operation adalah berjaya
tetapi dr xpakai lens yang kita orang beli tu
sebab.. aku tanya dengan dr die ckp
kusyen mata mak aku tu sangat fragile
and lense yang kami beli tu sebenarnye lens yang sangat okay
cuma jahit sikit je kat mata
tapi, dr takut kalau mak pakai lens tu bole tanggal
ye la cik timah tu kan dah tua.. walaupun masih lagi perasan umur die 18tahun
huh!

then dr tukarkan kepada lens yang lain..
seb baik spital ade
tapi dr kata lens tu perlu penjagaan terhadap pesakit extra 200%
sebab lens tu jahit dengan banyak kat mata..
so ade byk luka

urm.. cik timah tu memang lesek (lasak)
malas nak cakap



selepas pembedahan pagi tu
lame sangat dalam Operation theater tu sampai risau aku
3jam lebih sket
dari pukul 9-12.15 macam tu

then kua
bagi minum
xmuntah
pegi bawak kencing
n makan.. sian die makan dengan penuh berselera..
lapa.. xsempat breakfast pagi tu


selepas 3jam.. buka balutan pada mata..
tapi dr check.
masih ade lapisan ubat pada mata
so petang ni masuk balik OT untuk bersihkan
so hati aku lagi risau..
huh dr ni
sebelum tu lepas makan mak tidur macam kena tembak..
sian die
"aku dibius cinta betul" agaknye
hahahaha

sebulum masuk ke OT untuk operation kedua..
sian die.. sakit mate tu
sebab baru lepas operate pagi tu kua kul 12.15 macam tu
kul 4.45 masuk balik
haigh.. xhape2 ha dr ni..
then panten baru n pbsm dtg nk tengok mak kul 5.
then mak kua OT, tgg kat bilik menunggu dr luar kita bole tinjau
memula tengok aku okay je
sekali si panten tengok
terus wat muke embeng (sedih).. ngada2.. dr pagi ngan aku okay je
ish mak ni

then pg kat katil, terus makan malam...
kakcik n da team dtg.. bwk hamper hadiah.. terus suke...
die kan syg betul2 kat cucu die yg 4org tu lebih
then panten n pbsm balik
kakngah dtg..
pon ak tgk muke pon terus jadi embeng gak
haigh.. manje je mak ni
hihihi

pastu kakngah turun bwh beli kuih2 kat hospi mart baru yg mahal
bagi mak makan
aku pulak balik mandi n amik petaghang nk membute jage mak malam2

aku pegi bali bwk bubur M'd utk mak.
then aku tengok apsal ade kemekan baru kat patrick (keta aku)
haigh bile ni
ni mesti pektam nye keja
dr pagi die yg gune keta aku
da tu xreti gtau yg da melanggar keta aku!!!!
tapi aku xkesaH sangat sebab lesen die br sebulan... n jarang2 bw keta
so biasela..
aku pon da rosakkan keta aku gak

then jage mak malam2..
pagi belikan mak roti tuk makan
kesihatan semakin okay
cuma mata masih lagi kurang nampak


dr ckp biase la.. baru2 lagi..
then dr ckp maybe petang ni da bole kuar
aku nak tukarkan mak aku masuk kelas 1 xtahan la
panas kelas 3 ni kipas ade.. tapi bak kate nurse tu.. enjin lame cik
hehehehe

da kua.. hari jumaat tu mak kua..
hepp aka panten belikan katil baru tuk mak
2-3 hari sebelum kenduri katil mak patah n mak jatuh katil
sian die
katil tu da uzur da..
seusia dengan umur perkahwinan mak ngan arwah abah..
tengok je la akak sulong aku tu
da tua da
lagi bape tahun lagi nak pencen da
bayangkan la kan

then..
aku menjaga mak seperti minyak yg penuh
hohoho (oh aku tipu!!!)
mane ade sangat
cuma menjaga ibu ni agak susah xseperti menjaga anak buah aku...
xpe banyak aku belajar tentang hidup utk 2-3 mgg ni

then senin
bwk pg check-up
mate da semakin okay
sebelum amik appointment utk check mate, kena pergi amik darah dulu
sebab appointment die


apa komen anda?
hahahaha
macam artis kan..
vogue gitew,, kepada cucu2 mak, tengok la wan ko ni.. kalah korg tau
ko ingat korg je yg bole vogue
da la tepi spek tu ade bling2.. tudung pon ade bling2 besa2


sebelum amik darah mak gigih berpuasa
konon2 nak bg darah clear la..
dari darah tinggii etc kan
ni pas amik darah pegi makan.. nk g check mate plak...
ko tengok cik timah tu...
haigh.. posing2 tu
aku amik candid sebenarnye ni
perlu ke nak angkat2 kain tinggi2
ish mak2..hehehehe

then dok kat klinik mate tunggu giliran punye la lame
sampai mase nak amik darah kali kedua tau aku tunggu
last2 aku masuk bilik nurse tu tanya..
bila nak giliran mak aku ni
die ckp lame lagi cik
kami baru check no giliran 6096.. giliran mak cik' ni 6135
oh
aku jadi panas
da 2jam aku tunggu
siap ckp
cik pegi makan dulu ye
aku pon ckp ngan mak jom pegi amik darah
kita da lewat 1/2 jam ni

seb baik aku cepat
sebab diorang baru nak pegi anta darah kat lab
so tgg amik darah mak aku
baru pegi

then aku pegi lagi klinik tgg biar janggut tumbuh kan...
siap aku komplen kat staf nurse bahagian amik darah tu...
apsal klinik mate macam ni
dia cakap memang macam tu
pegi check mate memang amik mase 1hari

wahh gitu plak!!
die pon xpuas hati
huhuhu

then aku tunggu.. tungguu.. tunggu... tunggu
dan tunggu

kul 1lebih baru name mak dipanggil
urm.. check memang lame
so baru aku kenapa memang lame
bayangkan sorang patien macam mak aku tu dekat 1/2 jam kot
korg kira la giliran dari yang die ckp tadi tu kan
hehehehe

dr tu siap panggil2 aku lagi consult aku gak
sebab aku kan suke tanya ngan dr mak aku ni macam mane
satu lagi diorang ni takut aku complain kot..

citer pasal klinik mate ni
aku ade citer pasal atitude orang malaysia ni..
aku kan penyokong 1Malaysia yang tegar
ade la sorang kakak ni datang
mak aku memula dok sebelah aku, then nurse srh die pegi ke kaunter tuk bayaran
aku memula nk temankan , tp memandangkan suasana dlam klinik tu memang penuh
so aku lupekan niat murni aku tu
nanti org amik seat mak
then dtg la sorg kakak ni
terus nak duduk seat mak aku ni
aku pon cakapla.. kakak minta maaf mak saya nak duduk. die pegi kaunter jap
kakak tu pon cakap.. awak bayar ke kerusi ni, xakan kerusi ni tuk pesakit.. duduk la same2
aku pun dalam hati, cantiknye bahasa.. aku cakap baik dapat macam tu la..
then mak aku pun dtg nk duduk.. seb baik ah so ni da bangun..
aku pindah sebelah biar mak aku duduk
aku pon terus cakap kat mak aku, mak orang sebelah ni cakap kita bayar ke seat ni mak.. teruk kan..
xlame terus bangun akak tu.. pedas la tu terasa... hahahaha pindah seat lain

then selang beberapa jam, ade sorang india ni dtg, seat sebelah aku ni kosong
brother tu tanya baik2 cakap ade orang duduk tak, aku cakap xde.. duduk la
TENGOK bahasa orang MELAYU ni... walaupun aku perli kakak tu balik, aku cuma geram ngan perangai orang macam tu...

BUDI BAHASA BUDAYA KITA

ikanThink: semoga mak sembuh.. ONEMalaysia... boleh

No comments:

Post a Comment