Saturday, September 25, 2010

Filem Magika

salam dari hati ke hati..

jumaat lepas pergi nonton dengan housemate
rentetan dari emos last week..
lepas meluahkan perasaan dengan feres..
aku pon mengambil keputusan g nonton

xtau pon nk tgk citer ape..
then myhommie ckp tgk citer magika..
memula macam malas je...
sebab ala citer melayu

before ni da tengok the making of magika
xtgk sgt preview..
tp hommie (hudda) ckp okay..
die da tgk review...

so lenjan jela tengok
sekali pergh citer teramat best..
not typical malay movie

serius citer ni kalo difikirkan mmg melalut la
gabungan epik movie melayu
yela ade watak
bunian, pakpandir n makandeh, nenek kebayan, awang kenit, mahsuri, awang tombak, hangtuah n the gang, badang, bawang putih bawang merah, puteri gunung ledang, penunggu tasik chini, orang minyak

memang kalo dengar melalut
tapi serius best
continuity die pon sesuai..
graphic die best.. cgi pon okay..

serius aku kagomm...
bangga seh ada rakyat malaysia boleh wat cerita yg cantik n best macam ni...
gamba mmg lawa okay,,,


then ini kan cerita musikal kan..
lagu mmg best..
tak sabar nak dengar semua lagu2 die,,

kena sangat2
aku rase cite ni macam ala2 mama mia the movie..
sesuai sangat2..

pastu pelakon2 die mmg terbaik...
walaupun semuanye adalah pelakon2 top
tapi bukan sahaje mereka ni sahaja top
tapi mmg cerita bi mmg best..

and diana danielle kan mmg tau die mmg pandai berlakon
tapi bukan saja pandai..
die ni pon okay gak menyanyi
sore pon best
ala2 artis2 klasik giteww

and satu lagi mawi.. serius aku xdela minat sgt ngan die
tapi die bukan saje boleh nyanyi..
berlakon pon okay...

citer ni komedi musical kan..
mmg lawak
tang sedih mmg sedih la...
mmg meleleh la air mate aku..
bab lawak mmg lawak
n lawak die mmg cynical
hehehehehe

cinematography terbaik
overall aku bagi 4.5 per 5 bintang
best okeh...


IkanThink: aci tak tengok lagi sekali kat wayang??

3 comments:

  1. ko bile nak g tengok wayang dengan aku?hehehe..
    aku belanje...

    ReplyDelete
  2. huuuu jelesss...dah lame aku tunggu filem ni xkuar2..akhirnye aku di sini..sob3..kempunan aku..huhu

    ReplyDelete
  3. aku tau bday ko esok..

    HAPPY BIRTHDAY ZANA, HAPPY BDAY ZANA,HAPPY BDAY ZANA...happy bday to you..
    semoga success...dan diberkati=)

    ReplyDelete