Sunday, September 19, 2010

tragedi hari raya....

salam dari hati ke hati

selamat hari diucapkan kepada kawan2 blogger sekelian...
then tajuk cam hampeh kan..
mmg sgt tragedi..
aku macam rase xsedap je kalo difikirkan.. benda ni berlaku jumaat lepas rasenye...
aku otw balik daripada singapore street kat seremban beli sudu untuk dessert kawin anak buah aku
mak aku ni berhajat nak wat dessert utk anak buah kawin tu
ala senang je.. dadih.. tapi mase beli bahan2 n brg2 xigt nk beli sudu..
tu yg jumaat tu pergi la beli..
beli sudu 500pcs n tambahan bekas 50 ketul utk anak2 buah aku nanti
cucu mak aku ni semuanye lesek2 belaka... makan pon bole tahan..
tgk ler sape maksunye kan...

then otw aku balik tu.. aku kat roundabout dekat area2 istana tu.. dekat2 ngan rumah menteri besar n9 lame..
tgh aku dalam roundabout tu... sekali ade budak ni main masuk je dalam tu
xberhenti..
kedegang belanggar..
mampus ko..
geram aku.. haihhh pandang budak tu kecik je aku tgk die...

ni pestime kene..


kete aku punye bumper klip patah.. pastu tepi tu pon remuk teruk...
pastu holder lampu pon patah...
seb baik lampu xpecah...
kalo pecah.. mampu ko nk bayar..
aku ckp senang report jela...
claim insuran
budak tu xnk..
siap ckp aku byrkn nanti die byr kat aku...
pergh bnyk cantik..
tapi aku cam terkejut mase tu..
blur ayam...
call abg aku no3 n abg ipar aku...
diorang dtg n setelkn.. budak sgt weih.. xde lesen.. aku ni mmmg kesian la..
tu yg aku senyap je...
bwk keta balik rmh.. sebab mase tu kene waktu magrib bengkel semua da tutup

sampai rumah abg ipar aku ajak berjalan raye ke melaka...
pergi rmh abg die no3 n rmh abg aku no 8...
mmg syok la melepak beramai2...
balik baru teringat nk siapkan dessert utk anak buah aku kawin..
die nikah ptg sabtu..
so sampai rmh kul 3pagi aku n abang yusran sibuk membuat dadih bersama assistant comel dida..


die tukang tolong tutupkan bekas dadih tu..
sebelah kiri dadih yg panas2 baru tuang.. sebalh kanan da sejuk dah.. bole tutup....

dida: maksu, yang da sejuk ni die da jadi lembut2 macam tilam..
aku: ar? ** muke kerut**
dida: ala yg ni la.. die macam tilam.. **sambil gerak2 bekas tu**
aku: tilam ye dida
dida: yg belah sini ni macam air lagi...
aku: haaa

ko tgk muke die mmg gigih.. xtido ni.. 5jam siapkan bende ni
die xtido pon...



da siap.. haa ko.. tido xigt donia.. lepas siap2 tu semua
die mandi n aku ajak die brg2 n gosok2 blkg bdn die smpi tertido..
celoteh je keje die ni mase wat keje ni..

dida: maksu, seb baik maksu tolong kite susun ni maksu.. tadi kemain penat kite maksu susun bekas kosong ni sorg2..
aku: geeeeee



dida tidur sebelah meje dadih ni.. 506 pcs aku wat..
meje ni letak kat sini sebab peti ais rmh mak rosak.. xbole masuk peti...
pehtu.. buka aircond kuat2 sejukkan dadih.. sambil sejukkan aku n dida membuta....

lepas tu aku pergi bengkel anto keta kul 11 camtu... kul 930am baru setel semua ni..
dida tolong susunkan bekas 3 kebawah..
yang buat jadi bukit ni yusran..

pelbagai perasa dadih ni ado..
9 rase.. oren, jagung, kiwi, vanila, laici, honey dew, mix fruit, cappucino, keladi..

bawak g rmh cousin aku tu.. sekali die ckp baik pakai mase majlis nanti..
mase nikah xyah...
so xkesahla..
yg penting aku n yusran bersama dida dah buatkan dengan penuh kasih syg.. auww..
then abg aku nasir dtg bwk 2 bekal polisterin n ais.. susun beramai dlm bekas bersama ais..
sedap gitu makan.. hahahaha..
mlm tu kat rmh cousin aku tu anak buah aku je bedal... haighhh budak2 ni
mmg betula...


ni la anak buah aku yg kawin tu.. perempuan... awokk.. kitorg ckp yg husband die wafi..
hahahahaha.. wafi apakah... anne n wafi sehati berdansa..... kahhh

kahh.. nasib ler ko awokk kena buli dek pakcik2 ko ni..
yg pakai baju itam tu.. opkos kak timah (mak aku ler)
yg kecik pakai baju kembang tu adalah cucu aku...
apakah??? ko ado melambak cucu.. sedangkan xkawin lagi.. silap2 aku ni da ade cicit da kot...
biasela aku ni xkenal sgt family..

jauh sgt jarak diorg ngan aku..
da arwah abah anak bongsu....
umor arwah abah kalo ade lagi... 73..
aku ni anak bongsu... umor... 25 .. ehem2 mmg ler jauh...
kan2

next month kakak si awokk ni nk tunang..
appy... aish...
seb baik anak buah betul2 nye aku.. paling tua 20tahun lelaki..
2nd perempuan baru form5..
ishh bahaye ni..

aku igt nk wat undang2 la...
kalo diorg kawin aku xkawin lagi..
aku nk minta hadiah langkah bendul...

nak minta BCD

yang ni mmg aku nk...


AliikaiThe supreme traveling BC for women

bcd for diving, octopus set for diving n wet suit..
hehehehehehe

keji x?
aku xkira... kalo xnk bagi.. tunggu maksu ko kawin dulu baru kawin okeh!!!



ikanthink: bisakah yang terpadam dinyala.. bisakah hatiku difahami.. wak lu...

5 comments:

  1. banyaknye ko buat...
    tak bagi ngan aku jugakke?heheh

    ReplyDelete
  2. babe...
    terkejut jap aku tgk gambar kawen tuh..
    ko dah jd sedara aku rupanya..
    hukhukhuk...
    yg kawen tuh yg pompuan tuh sedara laki aku lah..sepupu dia..nenek dat gal yg kawen tuh ngan nenek laki aku adik beradik..adoiyai..keciknya dunia..aku nampak bekas dadih je..masa aku sampai dadih dah habis..

    ReplyDelete
  3. wawa: tula... ko dtg aku watkan..

    dayah: weih.. mmg keciknye dunia weih.. ayah perempuan tu sepupu aku... kira atok pegantin perempuan tu abg arwah ayah aku (pakcik aku). kaahhh.. aku dtg lambat mase majlis tu.. xdapat jumpe ko... urm abg aku ckp dadih tu mmg laku giler.. setiap org amik 2 bekas sorang.. mmg la ramai xdapat

    ReplyDelete
  4. zana: hahaha..xsangka pulak kan..tuh lah..aku pun nampak bekas dadih je..pandang2 gak mana dadihnya tp xjumpa..hukhuk..buatkan untuk aku gak leh?

    ps: ko gi ngantar pengantin ahad nie? smlm makteh (mak pengantin perempuan) kol ajak gi..tp aku xtau husband aku nak gi x..

    ReplyDelete
  5. insyaallah kalo xde pape pergi kot..

    ReplyDelete